12.3.2020

Mä oon vaan mä olin tällanen valmiiks

On aina hassua mennä pitkästä aikaa kameran eteen toisen kuvattavaksi. Aina ennakkoon on niin suuret odotukset, millaisia kuvista oikein tuleekaan. Minulle aina suurin järkytys on se, kuinka kuvissa näyttää niin paljon erilaisemmalta kuin peilistä katsoessa. On hyvä muistaa, että peilistä katsoessa tietenkin näkee itsensä suoraan ja ilme ja asento on varmasti juuri sellainen itseä imarteleva, kun taas kuvattavana ollessa ei heti näe, miltä näyttää.
  
mä4
mä3 
Luonnollinen hymy on se kaikista vaikein. Helposti ilme näyttää tosi tönköltä ja luulee hymyilevänsä, vaikka ilme on tosiasiassa tuima. Mutta kuvissakin on tärkeää opettelu, ihan niin kuin kaikissa muissakin asioissa. Ei kukaan ole seppä syntyessään ja mikäli vain pääsisi useasti kameran eteen, niin hommasta tulisi paljon luonnollisempaa.

On hyvä muistaa, että kriittisin itseään kohtaan olet sinä itse. Ei ketään muuta kiinnosta niin tarkasti ja paljon, miltä toinen taas näyttää ja onko jossakin jokin kohta pielessä. Ja se kuvissa oleva sinä on juuri se oikea sinä, miltä näytät: muut näkevät hänet koko ajan ja ovat tottuneet ulkonäköösi, vain sinä itse näet aivan uuden henkilön kuvissa ja arvostelet rankalla kädellä.

mä2
mä5

Itsensä mollaaminen ja arvostelu on aivan turhaa, ei ole mitään järkeä tuottaa itselleen pahaa mieltä. Kuvatkin nappaavat sisälleen vain pieniä hetkiä eikä koko ajan näytä samalta kuin kuvassa.

mä8
mä7

Tämä postaus sai ideansa, kun kävimme kaverin kanssa pitkästä aikaa kuvaamassa. Puhuimme hieman siitä, kuinka kuvissa näyttää niin eriltä kuin vaikkapa peilistä katsoessa ja idea alkoi itämään päässäni. Luulen, että tähän postaukseen tulen itse palaamaan useamman kerran, joten tämä on hyvä muistutusteksti itselleni. Mutta näiden kuvien ottopäivänä sattui kyllä aivan ihana sää eikä tullut edes kovin kylmä ulkona seisoskellessa, jes!

Postauksen otsikko on sanoitusta Mouhousin Mitä mulle kuuluu -biisistä ja se sopi tähän erinomaisesti. En ole yhtyeen uuden levyn ilmestymisen jälkeen kauheasti muuta kuunnellutkaan ja suosittelen kovasti tsekkaamaan sen, mikäli et ole vielä sitä tehnyt! 

Mitä mieltä sinä olet kameran edessä olemisesta, onko se toinen kotisi vai hieman hankalaa? 

Lue myös nämä:




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti