23.2.2017

En osaa mutta ei se kyllä haittaakaan

Moi!

Eikö sinustakin tunnu joskus pahalta, kun et osaa samaa asiaa minkä joku muu ihminen osaa? Se näyttää niin helpolta toisen tekemänä mutta kun itse yrittää, ei vain onnistu tai osaa alkuunkaan.

Ihan jokaisella ihmisellä on omat heikkoutensa joissain taidoissa, vaikka joskus voi kokea olevansa yksin omien heikkouksiensa kanssa. Esimerkiksi minä en osaa luistella  enkä ole oikein sanavalmis. Ilman näitä taitoja olen kuitenkin pärjännyt, vaikka ne tulevat aina välillä vastaan esimerkiksi liikuntatunneilla tai silloin, kun pitäisi keksiä nopeasti hyvä vastaväite.

  Heikkouksien vastapainona ovat taidot, joita varmasti jokaisella on. Niiden taitojen ei tarvitse olla erityisiä vaan ne voivat olla ihan arkipäiväisiä asioita. Joku voi olla hyvä leipomaan maukkaita sämpylöitä ja toinen osaa ostaa aina synttärilahjaksi juuri saajan näköisen lahjan. Omiksi erityistaidoikseni voisin sanoa kirjoittamisen ja kuuntelemisen. Kirjoittamisesta olen aina pitänyt mutta kuuntelemista en itse ajatellut ennen kuin ystäväni mainitsi minun osaavan sen. Muistakaa sanoa ystävillenne, missä he ovat hyviä. He eivät ehkä ole itse tulleet ajatelleeksi, mitä kaikkea osaavatkaan.


On  mahtavaa, että meillä jokaisella on omat erityistaitomme ja -heikkoutemme. Niiden avulla erotumme muista ihmisistä ja jäämme mieleen. Heikkouksia ei myöskään pitäisi sanoa puutteiksi, sillä sitä ne eivät ole. Meistä ei puutu mitään, mitä meissä kuuluisi olla, vaan kaikki tarvitsemamme on valmiiksi annettu. Tätä ajatusta oli vaikea pukea sanoiksi, mutta toivottavasti saitte siitä silti kiinni. Muistakaa kiinnittää enemmän huomiota taitoihinne kuin heikkouksiinne, sillä siitä on paljon enemmän hyötyä. 

Mitä taitoja sinulla on?

18 kommenttia:

  1. Puhut täyttä asiaa, jokaiselta löytyy niin paljon vahvuuksia ja heikkouksia! :) Tosi hyvin kirjoitettu, kirjoittaminen on todellakin yks sun vahvuuksia :-)

    VastaaPoista
  2. Tosi kivasti kirjotettu! Ite oon kuullut monesti, että mun kanssa on aina hauskaa eikä ikinä tylsää :D Joten kai se on yks mun taidoistani, hauskan pitämisen osaaminen!! Kirjoittamisesta tykkään itse kanssa, ja sekin taitaa olla olla yks mun vahvuuksistani :)

    millatt.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Oii mä vaa niin rakastan näitä postauksia.Tämmöisiä enemmän!
    Minäkään en ole sanavalmis ja ihan normi suomenkieli on minulle tuottanut hankaluuksia. Monet kyllä ovat kehuneet kuinka vahva olen, joten se saattaa olla vahvuuteni.

    VastaaPoista
  4. Tää oli tosi hyvin kirjotettu ja sanottu! Toi pitää kyllä juurikin paikkansa, hyvin sanottu! Omia vahvuuksiani on ihan fyysinen kunto ja suorituskyky, sekä periksiantamattomuus ja halu saattaa asiat loppuun ja pyrkiä parempaan. Minun ongelma on enemmänkin se, että olen liiankin sanavalmis, mutta kyllä itse luen tämän vahvuudeksi. Myös piirtäminen ja kirjoittaminen ovat omia suosikkeja osaamisalueeltani. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kehuista! :) Tosi mahtavia vahvuuksia sinulla, noista on varmasti hyötyä.

      Poista
  5. Vitsit miten hyvin tiivistetty! Mun vahvuuksia on ehkä urheilullisuus ja innokkuus joka lajia kohtaan samalla tavalla ja ilman voimakasta päättäväisyyttä en ois nyt tässä. oon samaa mieltä, mitäs se haittaa jos et ole niin nopea luistelemaan, en määkään osaa piirtää kuvis tunnilla monia kertoja viikossa. Luistelua on vaan talvisin :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paljon kiitoksia! ♡ Mahtavia vahvuuksia sinulla ja mukava kuulla että olet samaa mieltä :)

      Poista
  6. Ihana postaus! Löysin just sun blogin ja oon innoissani lueskellut sun juttuja. Kirjotat tosi hyvin ja kiinnostavasti! Mä koen, että munkin juttuni on kirjottaminen. Se antaa niin paljon voimia, avaa niin paljon uusia mahdollisuuksia. Mun vahvuuksiin kuuluu myös unelmoiminen ja niiden unelmien tavoitteleminen, rajojen rikkominen. Kiitos, että sait pysähtymään ja miettimään niitä positiivisia asioita.

    Arvostaisin todella jos kurkkaisit munkin blogiini :)
    http://auringonlaskunoranssi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kehuista, niitä on aina yhtä mukava kuulla!♡ Kirjoittaminen on kyllä ihanaa juurikin sen takia, että se antaa niin paljon mahdollisuuksia. Ihana vahvuus tuo unelmoiminen. Minäpä käyn kurkkaamassa mielellään blogisi :)

      Poista
  7. Aivan ihana postaus, täyttä asiaa! Oot todellakin taitava kirjoittamaan! :)

    kuviteltu.blogspot.fi

    VastaaPoista
  8. Niin totta jokaikinen sana! Sulla on kyllä upea kirjoituksen lahja, voin sanoa vasta vähän aika blogiasi seuranneena. 👍

    VastaaPoista