28.1.2018

Minne haluaisin matkustaa?

En ole ikinä käynyt ulkomailla (jos Haaparantaa ei lasketa...), joten monta unelmakohdetta olisi vielä edessä odottamassa vierailuani. Tässä postauksessa listaan ne paikat, joihin haluaisin kaikista eniten matkustaa.

smoothiebowl1 

TUKHOLMA

Aloitetaan tylsästi niinkin läheisellä paikalla kuin naapurimaamme pääkaupungilla. Tukholma vaikuttaa kuvien perusteella niin kivalta paikalta ja varsinkin Vanhassa kaupungissa olisi ihana päästä käymään! Lisäksi minulla on mielikuva, että siellä olisi tosi hyviä ravintoloita ja koska ruoka on minulle tärkeää, haluaisin päästä kokeilemaan niitäkin. Myös kuninkaanlinna olisi pakko nähdä.

KÖÖPENHAMINA

Nyt mennäänkin jo vähän kauemmaksi. Kööpenhaminassa olisi ihana käppäillä ympäriinsä ja käydä ihastelemassa niitä värikkäitä taloja. Kööpenhaminasta minulla on sellaiset fiilikset, että siellä olisi tosi rauhallista ja mieli lepäisi siellä.

PARIISI

Koska blogin nimikin on ranskaa, niin olisihan se aika hassua, jos tätä ei löytyisi listalta! Pariisi vaikuttaa niin hienostuneelta paikalta ja pitäisihän se päästä kokemaan Eiffel-tornissa käynti sekä lämpimän croissantin tai crêpen (mikä tämä on suomeksi?) syönti aamupalaksi jossain ihanassa Pariisin kahvilassa. Lisäksi osaisin tilata ranskaksi itselleni ruokaa, joten siitä ei ainakaan tule pula! Pour moi, je prends une crêpe, s'il vous plait. 

AMSTERDAM

Amsterdamista minulla on vähän samanlaiset fiilikset kuin Kööpenhaminasta. Sellainen rauhallinen paikka, jossa olisi levollista olla. Kuvienkin perusteella se on niin nätin näköinen kaupunki. Lisäksi Amsterdamissa on kuulemani mukaan Euroopan pisimmät naiset, joten ainakin pääsisin omieni joukkoon!

LONTOO

Lontoo olisi varmasti unelmapaikka shoppailla. Kiertelisin siellä kaikki kiinnostavat kaupat ja ottaisin monta kuvaa kaksikerroksisista busseista sekä Big Benistä!

TOKIO

Tokio on ollut pitkään paikka, jonne haluaisin päästä. Siellä pääsisi kokemaan oikeaa suurkaupungin elämää ja koko ajan olisi varmasti jotain tekemistä ja katseltavaa. Ihmisten määrä saattaisi kyllä ahdistaa, mutta Tokio olisi niin kiinnostava.

smoothiebowl2

Tässä ei todellakaan ollut kaikki paikat, missä haluaisin käydä. Kaikkia ei kuitenkaan ole järkeä esitellä yhdessä postauksessa, niitähän olisi vaikka kuinka monta. Minne sinä haluaisit matkustaa? Oletko käynyt jossain näistä paikoista?

38 kommenttia:

  1. Ihan samoja matkahaaveita täälläkin! Köpiksessä kävin kerran isovanhempien kanssa ja se on kyllä aivan ihana kaupunki. Sinne on pakko päästä vierailemaan uudestaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii kiva kuulla! Kööpenhaminassa ois kyllä niin ihana käydä sunki kokemusten perusteella♡

      Poista
  2. Köpiksessä ois ihana käydä <3

    VastaaPoista
  3. Sulta löytyy kyllä listalta ihania kohteita :) Tukholmassa olen käynyt useita kertoja ja se on mukava kaupunki! Köpis on niin ihana, sinne kannattaa matkustaa kun tilaisuus tulee <3 En ole käynyt Pariisissa enkä Tokiossa, mutta Pariisiin olisi jossain vaiheessa tarkoitus matkustaa. Lontoo on mun lemppari kaikista näistä ja sinne suosittelen sua matkustamaan ekana, koska sillon rakastuu matkustamiseen eikä Lontoosta voi olla pitämättä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla ihan konkreettisia vinkkejä! Lontoo ois kyllä ihan pakollinen paikka♡

      Poista
  4. Olen käynyt Madeiralla ja Espanjassa. Haluaisin matkustaa Ranskaan ja Italiaan. Lontooseen on myös ehdottomasti pakko päästä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii Madeira vois olla kyllä niin nätti paikka! Kiva, että löytyy samoja haaveita :)

      Poista
  5. Ihania paikkoja, minullakin on haaveena Pariisi ja Lontoo! Kyllähän ihmisen pitää elämänsä aikana päästä käymään Eiffel-tornissa c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uuu kiva kuulla! Eiffel-torni on kyllä niin pakollinen!

      Poista
  6. Mä haluaisin kans käydä Amsterdamissa ja Tokiossa. Mua kiinnostais tällä hetkellä myös tosi paljon Aasian matkailu.
    Lontoosta jäi mulle vähän ristiriitaiset fiilikset, mutta vietettiin siellä niin vähän aikaa, että paljon jäi näkemättä. Ois ihanaa käydä kattomassa joku hieno musikaali!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aasia ois kyllä tosi erilainen paikka kuin Eurooppa! :) Joku musikaali ois siisti kokemus, kunhan vaan pysyisi edes juonessa kärryillä :D

      Poista
  7. Tukholma ja Amsterdam ovat tältä listalta tuttuja paikkoja :) Itse haaveilen pääseväni kiertelemään kaikkia pienempiä paikkoja - sellaisia, jotka eivät ole kamalia turistirysiä. Sellaisissa olisi ihanaa tutustua paikan kulttuuriin ilman ympärillä kameroiden kanssa sählääviä turisteja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että oot päässy jo noissa käymään! Uuu toi vois olla kyllä kiva ja mielenkiintoinen kokemus♡

      Poista
  8. Mullakin on ollut suunnitteilla tälläinen postaus! Noista paikoista oon käynyt ainoastaan Tukholmassa, joten nähtävää riittää. Tokio olisi ihan mahtavaa nähdä. Pariisi ei niinkään mua oo ikinä kiinnostanut jostain syystä, mutta siltikin se on sellainen paikka, joka on pakko nähdä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, hauska sattumus! :D Oot kyllä onnekas, kun oot päässy käymään jo Tukholmassakin. Pariisi nyt vaan on sellanen pakollinen, vaikka se ei mitenkään erityisesti kiinnostaisikaan! :D

      Poista
  9. Tosi ihania paikkoja sulla listattuna! Itse olen käynyt elämäni aikana Tukholmassa, Tallinnassa, Sveitsissä, Luxembourgissa, sekä Italiassa Roomassa ja Pisassa, kaikki olleet aivan ihania paikkoja!
    Mä rakastan matkustella ja kaikki sun listaamat paikat löytyy munkin listalta! Sen lisäksi siellä on vielä ihan kärjessä New York, vähän alempana listattuna Bahama, Meksikossa sijaitseva Cancun, jonne ihan takuulla matkustan vielä joskus kaverin kanssa, sekä Sveitsi vielä uudestaan (haluan laskettelemaan!!!) :D
    Tänä vuonna matkani taitaa käydä Lontooseen, New Yorkiin pääsen jos kirjoitan sitten aikanaan kuusi L:ää yo-kirjoituksista! :D Toivottavasti säkin pääset käymään sun listan kohteissa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sä oot kyllä kerenny reissaamaan paljon♡ Luxembourgikin vois olla tosi nätti paikka! New York olis kyllä niin siisti ja eihän sitä tiedä, vaikka joku julkkiskin kävelisi siellä vastaan :D Jospa säkin pääsisit käymään kaikkialla missä haluat♡

      Poista
  10. Mä haluaisin ehdottomasti Lontooseen, mutta voisin myös mennä Pariisiin pienelle lomalle! :) Toi on muuten totta että Amsterdamissa on pitkiä naisia ja miehiä! Mä en oo lyhyt itsekään mutta siellä kaikki oli mua pidempiä :D Amsterdam on tosi rento paikka, suosittelen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pariisi ja Lontoo oisivat molemmat kyllä niin ihania♡ Haha, hauska kuulla että toi onkin totta :D

      Poista
  11. Oon käyny noista Pariisissa, Lontoossa ja Tukholmassa ja eniten mun sydämen vei Lontoo. ❤️
    Pariisi jäi niukasti sen alapuolelle vaikka aivan ihana kaupunki sekin. Suosittelen siis Lontoota vaikka ei Pariisikaan huono kohde oo. Köpiksessä taas en oo päässy käymään vielä, mutta joku päivä sitten.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että oot päässy reissaamaan noin paljon♥ Nää kommentit vain nostaa mun matkakuumetta :D

      Poista
  12. Tukholma, Köpis, Amsterdam ja Lontoo löytyvät omankin listan kärkipäästä! Ne näyttävät niin kauniilta ja tunnelmallisilta, etenkin kadut! <3

    VastaaPoista
  13. Ite oon käynyt Tukholmassa, mutta en tälleen aikuisemmalla iällä! Ois ihana päästä kuvaileen sinne kaduille jotain asukuvia. 😍 hyvä postausidea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii siellä sais kyllä varmasti ihania kuvia! Kiitos♡

      Poista
  14. Uu, muakin kiinnostaisi Köpis (mun äiti kutsuu Kööpenhaminaa aina köpikseksi :,D) ja oon käynyt sun listalta Tukholmassa (en ees tiedä enää kuinka monta kertaa oon käynyt siellä enkä muista matkoista varmaan puoliakaan...) ja Lontoossa (suosittelen että käyt siellä joskus ;))! Niiden lisäksi en paljoa ole ulkomailla käynyt, vain Prahassa (ihana paikka) ja Tallinnassa (ei enää uudestaan!).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kööpenhaminaan ois niin kiva päästä just sellaselle rennolle lomalle. Lontoo vaikuttaa kyllä ihanalta, sinne ois niin pakko päästä! ♡

      Poista
  15. Mä en mitenkään erityisemmin tykkää matkustaa ulkomaille. Pariisiin haluisin kuitenkin päästä käymään! Sitten joskus, kun mennään miehen kanssa naimisiin, mennään luultavasti häämatkalle Pariisiin! Vaikkei tää olekkaan ajankohtanen vielä vuosiin, niin taidan odottaa tätä jo nyt :D

    ♡:llä valoloytyy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pariisi ois kyllä varmasti ihana häämatkakohde!

      Poista
  16. Kiva lukea näistä sun matkahaaveista :) itse olen noista käynyt tukholmassa ja amsterdamissa ja tällä hetkellä matkahaaveissa olisi päästä jonnekkin lämpimään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, mukava kuulla! Nyt kyllä kelpais kans jokin lämmin kohde!

      Poista
  17. Kiva postausidea! Mulla on tullut käytyä jo valtaosassa noista, mutta Tokio olisi itsellänikin must-listalla. Voin lämpimästi suositella noita kaikkia, mutta jos shoppailla haluaa oikein kunnolla niin Lontoo it is!
    Ilona/ http://stalkkaamunelamaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tosi kiva, että sä oot jo päässy käymään osassa näistä paikoista. Lontoossa ois varmasti mahtava shoppailla! :D

      Poista
  18. Mulla on myös samoja matkahaaveita! ♥ Oon käynyt Tukholmassa muutaman kerran ja kaikilla kerroilla oon kyllä tykännyt siitä tosi paljon, etenkin juuri tuosta Vanhasta kaupungista ♥ Kööpenhaminan ohi ajettiin parisen vuotta sitten, kun oltiin käymässä Tanskassa, mutta kunnolla en päässyt siellä käymään. Ja Lontoo on ihan huikea kaupunki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii kiva kuulla!♥ Ihana kuulla sunki kokemuksia noista paikoista!

      Poista
  19. Pariisiin ja Tokioon mäkin haluaisin<3 ja Amsterdamia ja Lontoota voin kumpaakin todellakin suositella, ihan mun lemppareita molemmat😍

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ne ois niin ihania paikkoja varmasti♥ Ja kiva kuulla, että noissa kannattais käydä!

      Poista